Wedstrijd Lochem

Na een paar weken relatieve rust was het tijd voor de wedstrijd in Lochem. Relatieve rust want er was natuurlijk wel wat te sleutelen aan de machine, zo bleek dat de bout waarmee de trekhaak aan het frame vast zit toch wat te lijden had gehad van de trekkracht van Meteor en een tikje verbogen was. Deze dus maar vervangen door een recht exemplaar en ook werd er eens gekeken naar de rijderspositie. De laatste onstuimige runs waren bij John niet in de kouwe kleren (laat staan in de brandvrije overall..) gaan zitten, een beetje spierpijn is een sportman niet vreemd, maar oa. de blauwe plekken van het horten en stoten werd wat veel van het goede. Er werd contact opgenomen met Simpson Race Wear om de mogelijkheden te bekijken om John toch nog wat steviger ‘in het zadel’ te krijgen. Aangezien de firma toch vertegenwoordigd zou zijn op het wedstrijdterrein van Lochem werd besloten om daar het een en ander aan te passen. Zo werd met behulp van Auke Elzinga van de firma Simpson bij John een zogeheten ‘hybride’ systeem aangemeten waarmee John niet alleen via de ouderwetse gordels vast zit gesnoerd maar waarbij via een soort harnas en enkele riemen ook de helm minder rare bewegingen moet kunnen maken. 

Op het sfeervolle wedstrijdterrein lag een prima baan te wachten om de pk’s van de Meteor op los te kunnen laten. Voor aanvang van de wedstrijd had het een tijdje geregend en er was een dreiging van heel wat regen tegen het eind van de wedstrijd en daarom was er wel gekozen voor een pittige afstelling van de sleepwagen om een finale te voorkomen. Over de run valt niet veel meer te zeggen dan dat ie prima was, een mooie balans, alleen een klein beetje onrustig aan het eind, maar verder heel tevreden. Met het grote verschil dat John een stuk zekerder dan vroeger gas durfde te geven omdat hij heel wat steviger ‘in’ de tractor zit. Al met al veelbelovend en wederom een voorzichtig stukje verder op weg naar perfectie….. De weg wordt vervolgd op 12 augustus, op de wedstrijd in Montfoort (vanuit Brabant, rechtdoor naar Utrecht, daarna vrijwel haaks links… en op de baan uiteraard rechtdoor!!!)    

Reactie schrijven

Commentaren: 0