Zwolle 2019

Het laatste nieuws kan op zich kort worden samengevant: YES! YES! YES!

 

Iets uitgebreider. Er is hard gesleuteld de afgelopen winter, maar het is zeker waard geweest!! Naast het normale werk qua onderhouden aan de motor is er vooral veel gedaan en geinvesteerd in een poging om gewicht te besparen. Heel veel kleine onderdelen (zelfs boutjes en klemmetjes) vervangen door lichtere exemplaren, maar bijvoorbeeld ook de koppeling. Twee weken voor Zwolle was het eerste moment van de waarheid, de tractor zou compleet gewogen worden en de Meteor zou voor het eerst gestart worden. De weging in de eigen werkplaats viel heel goed uit, dat werk was beloond. De start verliep wat moeizamer, door een backfire bij de eerste poging sloeg de startmotor vast. Na wat ijverig sleutelwerk kon niet veel later een tweede poging worden gedaan...... en met goed resultaat!!

De motor liep prima, alleen was er ergens een vreemde pieptoon te horen. Niet meteen veronsturend, dus daarna toch ook maar even getest of de koppeling goed functioneerde. Deze test werd goed doorstaan dus met een meer dan voldaan gevoel kon de Backdraft weer de werkplaats in, om in de twee weken voor Zwolle de laatste zaken af te werken. En te kijken waar de pieptoon vandaan kwam, in eerste instantie een zoektocht naar een 'muis' maar omdat het een draaiende oorzaak leek te hebben zou het misschien toch een hamster kunnen zijn...

 

De maandagavond voor Zwolle was er nog een kleine tegenvaller, we vonden een aantal kleine scheurtjes in het inlaatspruitsuk. Gelukkig kon het vrij snel bij Stork worden gelast en op dinsdagavond zat alles weer luchtdicht.

Op zaterdagmorgen op tijd vertrokken naar Zwolle, daar aangekomen zoals gebruikelijk koffie gedronken maar ook de bestelling ontvangen die bij Gert Gerritsen gedaan was, hij verkocht oa. oliebollen voor het goede doel 'Join4Energy". Uiteraard met zijn allen heel nieuwsgierig naar wat de weegschaal van de NTTO zou aangeven qua gewicht van de tractor. Gelukkig was ook die uitslag positief!! Eerste hindernis genomen, al was het niet zo dat John meteen nog maar een oliebol moest gaan eten natuurlijk.....

 

Onze klasse stond als eerste op het programma voor de avondsessie. De run voor ons was weggelegd voor de Bobcat Jr. En de familie Boer had een asrijder op hun tractor in de vorm van Clemens Wellink die zelf deel uitmaakt van het team van de No Mercy 3.0 sleepwagen en nu eens daar zelf voor mocht staan. In een ver verleden had Clemens nog wel eens zelf met een minipuller gereden maar dit was wel een paar duizend PK meer.

De run ging in ieder geval fantastisch, duidelijk over de full pull lijn. Zo hoog hadden wij de lat niet gelegd, een goede run was het voornaamste doel. Nou ja..... dat werd het zeker!!!! Na voorzichtig op het gas te zijn gegaan pakte de tractor prima op, de balans was goed en zonder problemen, met een mooie snelheid ging de machine naar een hele mooie afstand van 67,91m, op het laatst wel wat onrustig maar dat is eigenlijk niets ongewoons. Alles bij elkaar primBlijdschap op de tractor en daarnaast. Enthousiast commentaar van speaker Erik van Oosterhout en enthousiasme bij het publiek! Al het werk van de afgelopen maanden helemaal beloond. En veel vertrouwen gekweekt voor het seizoen, het jubileumjaar.

 

Na nog wat van de rest van het programma te hebben genoten de tractor ingeladen en met een heel voldaar gevoel terug gereden naar Brabant. De komende maanden gaan we nog rustig wat puntjes op de i zetten, kalm aan voorbereiden op het buitenseizoen dat op 11 mei begint in het Noord-Hollandse Langedijk.

 

O ja, de hamster is niet meer gehoord, waarschijnlijk is geluid ontstaan door de scheurtjes in het spruitstuk.

 

 

 

 

 

 

Reactie schrijven

Commentaren: 0