Oudenhoorn 2024, #1

2024 02 Backdraft Oudenhoorn


De eerste meters van het jubileumjaar zitten er op. 

Op de kleibaan, met de trekker dus, in Oudenhoorn. 

Vooraf een heel aantal kilometers in vooral westelijke richting naar de Zuid-Hollandse eilanden over de weg, met de trekker in de aanhanger, de aanhanger die voorzien is van nieuw zeil. Het oude blauw heeft plaats gemaakt voor passend zwart, alleen de zijkanten moeten nog van passende afbeeldingen en tekst worden voorzien. 

Maar sowieso al heel blij mee. 


Natuurlijk zou het wat de trekker betreft afwachten worden hoe blij we zouden zijn met het geknutsel in de werkplaats van de afgelopen winter. Vorig jaar waren we al hoopvol gestemd over de nieuwe uitlaten die helaas meteen op de eerste wedstrijd in Anholt sneuvelden. Naast al het ‘gewone’ onderhoud van afgelopen winter is er nu ook tijd geweest om weer nieuwe uitlaten te fabricerenEn voor de inlaten van de turbo’s zijn de roosters voorzien van fijner gaas in de verwachting dat er minder troep in de turbo’s terecht kan komen. 


Heel blij zijn we sowieso met een nieuwe sticker op de spatborden, de sponsoring van concullega puller Martin Westhoff (Top Dog) en zijn bedrijf A.S.E. Top Martin, bedankt!


Als één van de eerste teams kwamen we op het opnieuw ingerichte wedstrijdterrein aan. De organisatie heeft het ondanks alle neerslag van de laatste maanden voor elkaar gekregen om de baan te verplaatsen en het terrein in te richten. En daarvan moeten wij het toch ook hebben om onze hobby uit te kunnen oefenen! Na uitladen van trekker, tafel en banken kon er voor eerst weer buiten worden genoten van koffie, thee, cake, het complete plaatje. 

De jubileum t shirts en hoodies konden ook worden overhandigd aan degene die ze besteld had, er kon worden bij gekletst, wat meer konden we nog wensen? Nou ja, een goeie run zou wel leuk zijn natuurlijk.

Als 11e op de startlijst mochten we met de V12 voor eerst sinds meer dan 7 maanden weer eens vol gas met de No Mercy sleepwagen de baan over. En dat ging heel goed, op het randje van een perfecte balans, de Meteor die prima liep, naar een afstand van 71, 10 meter. Aan het eind was er nog wel een brandje door een lekke methanolleiding waardoor niet alleen dat geblust moest worden maar ook de blijdschap even gesmoord werd. Maar blij, jazeker! Het was toch afwachten hoe het nu weer zou werken, maar het bleek voorzichtig aan gewoon goed te gaan. Uiteindelijk 9geworden van de 17 deelnemers en de bestniet-Hemi van de klasse. Terug in het rennerskwartier nog wel schade ontdekt aan de waste-gate aan de linkerkant maar dat valt nog goed te repareren.


Na de klasse nog het grootste deel van de rest van de wedstrijd gekeken en bijgepraat en met een goed gevoel weer richting Veghel gereden. Op vrijdag meteen begonnen met het herstellen van de schade zodat we verder rustig kunnen voorbereiden op de volgende wedstrijd over twee weken in Loerbeek.


Houdoe!