Made, #2


In het verslag van Stroe was er nog sprake van ‘voor verbetering vatbaar’, nou dat verbeteren is gelukt! 

Afgelopen weekend was het weer tijd voor het allergrootste tractor pulling evenement in Europa, Made’s Powerweekend. Op vrijdagavond trad Guus Meeuwis op in één van de feesttenten, op zaterdagavond mochten wij optreden op één van de drie wedstrijdbanen, Guus zijn optreden was ongetwijfeld groots (met een zachte G), ons optreden… nou ja, ook wel groots eigenlijk. 


Na Stroe zijn er een aantal aanpassingen gedaan, de milieupotjes die in Stroe nog brandgevoelig bleken te zijn hebben we verder naar achteren verplaatst waardoor ze minder gevoelig zijn voor iets wat er aan ontsteking vanaf de motor zou kunnen komen. De ontsteking (de goede voor de motor) 1 graad vervroegd, de trekhaak 2 mm omhoog en de banden wat ruwer gemaakt. Verder bleek er nog een klein gaatje in de inlaat te zitten dat nog is dichtgemaakt. 


Zaterdag op het immense rennerskwartier een plekje ingenomen naast ‘onze grote zus’, Road Runner (uit Bavel) die ook met een twin turbo Meteor deelneemt, zij in de Light Modified klasse. 

Wij in zo’n groot mogelijke getale aanwezig, onder andere ook aanwezig vanuit Friesland Remco Nauta, vriend van het team en tevens trouwe sponsor. 


De wedstrijd telde ook mee voor de Eurocup waardoor de klasse nog werd aangevuld met een aantal buitenlandse deelnemers, in totaal stonden er zo maar liefst 20 deelnemers aan de start. Wij mochten als nummer 12 de baan op, geen verkeerd getal natuurlijk. En de run was dus ook totaal niet verkeerd, eigenlijk best groots. De start was een beetje lastig maar de motor is aan het werken gegaan in tegenstelling tot de wedstrijd in Stroe. Nog een beetje moeten remmen maar verder dus heel tevreden. Met de blijde armbewegingen uit de kooi tot gevolg. Daarnaast ook nog de volle aandacht en het enthousiasme van speaker/mede-organisator Erik van Oosterhout met een klein interview na afloop, “…blij om zo een run te kunnen maken en dat is echt ongelofelijk om dat in Brabant te doen Erik.”aldus John voor de microfoon. Dat zegt eigenlijk genoeg. Heel tevreden van de ene kant van Brabant weer terug gereden naar de andere kant. 

En daarvandaan gaan we dan traditiegetrouw op de eerste zaterdag van juli naar het noorden, naar Eext, de thuiswedstrijd van onze zeer gewaardeerde concullega’s Exception.


Houdoe




Mini unlimited

Wil je de info delen, klik op onderstaande link: